A continuació podeu trobar les activitats didàctiques sobre el municipi de Besalú, les quals van dirigides a alumnes de Cicle Superior.
ACTIVITAT DIDÀCTICA 1: DESCOBRIM EL POBLE DE BESALÚ!
Aquesta primera activitat didàctica consisteix en un joc de pistes perquè els nostres alumnes coneguin el poble en primera persona i en tinguin nous coneixements.
En aquest joc de pistes, dividirem els alumnes en grups de 4 o 5, així cada grup començarà per una pregunta diferent i no es trobaran tots al mateix lloc. Els alumnes tindran una taula i a partir de les pistes d'aquesta taula, hauran d’anar al lloc adequat per trobar el sobre, obrir-lo i respondre la pregunta sobre el municipi. Tot això ho faran amb l’ajuda d’un mapa de Besalú que el professorat haurà anat a buscar a l’Oficina de Turisme del poble.
En aquest enllaç trobareu l'activitat:
En aquest enllaç trobareu l'activitat:
ACTIVITAT DIDÀCTICA 2: ANALITZEM LES DADES DE LA POBLACIÓ DE BESALÚ
Aquesta segona activitat didàctica va lligada amb la primera. Es durà a terme a la classe un cop ja hagin anat a visitar Besalú i la faran aprofitant informació d'alguna de les respostes de les preguntes del joc de pistes.
Per fer aquesta activitat els alumnes es mantindran amb els grups de 4 o 5 persones del joc de pistes. El que ens interessa és tenir dades sobre la població de Besalú i sobre què es dedica aquesta població. Per això, els alumnes analitzaran les dades que han recollit sobre aquest tema i el representaran contestant unes preguntes que ja tindran en forma de gràfics.
En aquest enllaç trobareu l'activitat:
ACTIVITAT DIDÀCTICA 3: UNA MIRADA AL PASSAT!
Per tal de poder realitzar aquesta activitat haurem de
tenir molt present les altres dues activitats.
Aquesta activitat didàctica consisteix en fer una línia
temporal dels esdeveniments més importants que han tingut lloc en el poble de
Besaú.
Per fer-ho, primerament els alumnes treballaran tots
plegats, per fer la línia del temps a la pissarra, i després continuaran treballant
amb els grups que ja s’havien fet anteriorment, per tal d’acabar de completar la
informació i passar-la a ordinador.
En comptes de fer la línia del temps en un document de word, els alumnes podrien aprofitar les noves tecnologies i utilitzar un programa anomenat Timetoast que serveix per a fer frisos cronològics. Aquest programa permet que l'alumnat posi fotografies i descripcions a cada fet històric.
En el següent enllaç hi mostrem un exemple:
En comptes de fer la línia del temps en un document de word, els alumnes podrien aprofitar les noves tecnologies i utilitzar un programa anomenat Timetoast que serveix per a fer frisos cronològics. Aquest programa permet que l'alumnat posi fotografies i descripcions a cada fet històric.
En el següent enllaç hi mostrem un exemple:
En aquest enllaç trobareu l'activitat:
http://es.scribd.com/doc/190504384/Activitat-didactica-3-Una-mirada-al-passat
http://es.scribd.com/doc/190504384/Activitat-didactica-3-Una-mirada-al-passat
ACTIVITAT DIDÀCTICA 4: APRENEM MÉS SOBRE LA VILA COMTAL
Aquesta última activitat consisteix en fer una petita excursió
fins arribar a la carretera que passa pel costat del pont medieval. Amb els
mateixos grups de les activitats anteriors es farà una fotografia o dibuix, el
que prefereixi l’alumnat, al paisatge que trobaran davant.
A partir d’aquí el
professorat farà unes preguntes als estudiants perquè els faci rumiar i intentin situar els monuments importants que tenen davant, anomenar-los, explicar-ne
l’origen i la seva funció.
En aquest enllaç trobareu l'activitat:
Fonts:
- Tota la informació que hem utilitzat per dur a terme les activitats l'hem extret de la resta de pestanyes o de les pàgines web citades a cada apartat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada